Steun jouw vereniging met Steun
Help een vereniging door geld in te zamelen met Steun

Steun jouw vereniging met Steun. Je kunt makkelijk geld inzamelen voor de vereniging waarbij de donateur ook een leuk presentje krijgt in de vorm van kortingsbonnen. Geïnteresseerd? Lees dan verder.

Hoe werkt Steun nu?

Je bestelt bij Steun zogenaamde steunboekjes. Een steunboekje wordt voorzien van jouw organisatienaam, actietekst en/of logo van de organisatie. Dit wordt ook gebruikt door de collectant om zich te identificeren. Het boekje bevat 25 afbeeldingen van spaarvarkentjes en 25 couponvellen. De spaarvarkentjes kunnen worden weg gekrast waardoor er een bedrag te voorschijn komt tussen de €0,50 en €3. Per boekje kan €50 worden opgehaald. Er zijn echter ook kosten aan verbonden, zodat de netto opbrengst wat lager ligt.

Dus.. de collectant nodigt een donateur uit om een varkentje te krassen. De collectant betaalt een klein bedrag waarna hij of zij een vel met 8 voordeelcoupons krijgt.

Tips

Zorg voor een duidelijk doel dat aanspreekt.

Hoe persoonlijker hoe beter. Laat vooral ook collecteren bij vrienden, familie en kennissen.

Geef de collectant een incentive in de vorm van cadeautje of wellicht deel van de opbrengst.

Zorg voor publiciteit. Publiceer de actie op Facebook, op de internet site, hang posters op in de kantine, etc. etc. Je kunt zelf wel bedenken hoe je dit het beste kunt doen.

Bepaal de duur van de actie. Bijvoorbeeld 1 maand. Je kunt natuurlijk ook tijdens toernooien en evenementen laten krassen.

Kosten

Voor niets gaat de zon op. De boekjes moeten worden geproduceerd met jouw informatie.

Elk steunboekje levert een bedrag op van €50,-. De boekjes kosten €12,50 per stuk (inclusief BTW). De netto opbrengst per boekje is dus €37,50. Bij elke vier boekjes die worden bestelt, wordt er één gratis verstrekt. Met dit gratis boekje wordt maximaal €50,- netto opgehaald. Hiermee zijn de kosten (4 x €12,50) gedekt.

Dus 5 boekjes kosten €50 om te bestellen. Maximale opbrengst is €250. Netto opbrengst is dus €200. 80% van de opbrengst komt in de kas van de vereniging terecht.

Opties

Wil je ook eens naar andere opties kijken om geld in te zamelen. Denk dan ook eens aan De Grote Clubactie of Jantje Beton.