50% voor de vereniging met Jantje Beton

Naast De Grote Club Actie kun je ook extra inkomsten krijgen uit de verkoop van loten voor Jantje Beton. De Grote Club Actie is vooral bedoeld om de clubkas van de vereniging te spekken door het verkopen van loten met het vooruitzicht van een mooie prijs. Dat geldt niet voor Jantje Beton.

Het is goed voor de clubkas en goed voor een ander goed doel. Lees hier waarom je jaarlijks loten van Jantje Beton moet verkopen.

In ons vorige blog hebben wij gemeld dat De Grote Club Actie voor aardig wat inkomsten kan zorgen. 80% van de prijs van elk lot gaat naar de clubkas.

Wanneer je meedoet aan de Jantje Beton actie, dan gaat 50% naar de clubkas en de andere 50% wordt besteed aan projecten om het buitenspelen voor kinderen aantrekkelijker te maken. Je collecteert niet alleen voor de clubkas, maar ook voor een goed doel en dat maakt Jantje Beton extra aantrekkelijk vinden wij. ’t gaat hier niet alleen maar om de poen!

Het belang van spelen

Spelen is belangrijk. Kinderen moeten bewegen voor een gezonde ontwikkeling. En tijdens het spelen leren ze allemaal belangrijke dingen zoals vrienden maken en omgaan met tegenslagen. Jammer genoeg wordt buiten spelen steeds minder vanzelfsprekend. 1 op de 5 kinderen speelt niet of slechts een keer per week vrij buiten. Spelen houdt je vrolijk en open tegenover de wereld. Eigenlijk zou iedereen wat meer moeten spelen. Steun daarom Jantje Beton en doe een leuke actie als vereniging.

Hoe werkt Jantje Beton

De Jantje Beton Collecte is bedoeld voor alle jeugdorganisaties die zich inzetten voor een goede vrijetijdsbesteding van kinderen en jongeren tot 18 jaar. Denk bijvoorbeeld aan een Scoutinggroep, sportvereniging, kinderboerderij, buurvereniging, speel-o-theek, speeltuinvereniging of peuterspeelzaal. Maar ook een school, muziekvereniging, gymnastiekvereniging, majorettenkorps of carnavalsvereniging is welkom. Voorwaarde is dat de jeugdorganisatie geen winstoogmerk heeft.

Je maakt kenbaar bij Jantje Beton dat je mee doet. Een coƶrdinator neemt contact op en zorgt er vervolgens voor dat de collectebussen worden verzegeld, worden uitgedeeld en dat de financiƫle afwikkeling goed verloopt.

In veel gemeenten mag iemand pas vanaf 16 jaar collecteren. Ook logisch, want wie stuurt jonge kinderen met een collectebus op pad zonder toezicht ?

Ga naar de site van Jantje Beton om meer te lezen over de actie.

Goed voor de clubkas

Koppel een doel aan de actie van Jantje Beton. Bevoorbeeld het aanleggen van een trapveldje of de aanschaf van voetballen. Zo kan de collectant duidelijk maken waarvoor het binnen de vereniging wordt ingezet.

Succes.