In 4 stappen extra inkomsten met Baltus
Help de vereniging met extra inkomten

Fundraising is natuurlijk heel belangrijk om extra inkomsten te krijgen. Zo kun je natuurlijk lootjes of oliebollen verkopen, maar je kunt ook aan Baltus denken. Een van onze vrijwilligers heeft hier positieve ervaringen mee. Lees hieronder hoe je in 4 stappen geld kunt verdienen met een originele actie.

Het concept is eenvoudig maar heel effectief. Het komt er in feite op neer dat je eerst producten verkoopt en dan inkoopt bij Baltus tegen 30%-40% lagere tarieven. Het verschil gaat naar de kas van de vereniging. Alle bestellingen bij elkaar worden door Baltus in 1 keer geleverd en de vereniging verzorgt vervolgens de uitlevering aan de bestellers. De korting kan worden verstrekt omdat de vereniging de verkoop en distributie van de producten doet. Deze kostenbesparing komt in de kas terecht. Mooi concept !

Naast de bloembollenactie kun je bijvoorbeeld ook een Chocolade actie, Ansichtkaarten actie en Pepernotenactie uitvoeren. Zo kun je verschillende acties organiseren die ook gericht zijn op een jaargetijde of feestdag. Als je langs de deur wilt gaan om te verkopen, vergeet dan niet de gemeente te vragen of dit mag. Er gelden regels voor Venten en Collecteren aan de deur. Maar waarom niet op andere wijze de verkoop organiseren? Wil je weten hoe, lees onze post Een eigen webshop voor meer inkomsten of de reeks over Jotform.

Je hebt volgende voordelen wanneer je van Baltus gebruik maakt..

“Zonder voorraad of vooruitbetaling geld inzamelen. Dus geen Risico!

Iedereen kan mee doen, vanaf 10 leden of leerlingen start je al een actie.

Er is geen minimale afname.

Je krijgt gratis verkoop- en of promotiemateriaal.

30% tot 40% van de omzet is voor je de vereniging.

Je krijgt ondersteuning vanuit Baltus.”

Rekenvoorbeeld..

Als 1 verkoper Bloembollen verkoopt aan 1 persoon voor 7,50 euro, dan gaat er 2,25 euro naar de kas. Tel uit je winst als je 100 verkopers inzet die elk aan 10 mensen verkopen (100 x 10 x 2,25 euro  = 2.250 euro) !!!  Op de site van Baltus kun je wat succesverhalen lezen.

Welke stappen moet je nu nemen?

1. Kies een verkoopactie

Ga naar de site van Baltus en kies een verkoopactie. Baltus zorgt dat je gratis brochure- en foldermateriaal toegestuurd krijgt. Daarnaast wordt er een handboek meegeleverd waarin de actie van A tot Z beschreven staat.

2. Start de verkoop

Je gaat daadwerkelijk van start met je verkoopactie. Laat de leden bij familieleden, vrienden, collega’s en buren langs gaan om producten te verkopen. Bij hen is de kans groot dat zij artikelen zullen kopen.

3. Bestel via internet

Je bestelt nu bij Baltus het totaal van alle individuele bestellingen. Dit wordt in 1 keer geleverd.

4. Lever de bestellingen uit

Baltus Fundraising zal de totaalbestelling bezorgen. Hier maak je vervolgens individuele bestellingen van. Je ontvangt een handig stappenplan om je hierbij te helpen. Enkele dagen na levering ontvang je van ons een factuur. Hierop is de korting al voor je verrekend.