Extra inkomsten met BOL

Wij hebben onlangs een artikel geschreven over affiliate marketing en het gebruik van het platform van Daisycon. Als je wil weten hoe ’t nog makkelijker kan, lees dan hoe je als vereniging gebruik kan maken van het partner programma van BOL om zo extra inkomsten te genereren door het publiceren van advertenties van BOL. Interesse? Lees dan verder.

Er zijn slechts 3 stappen nodig om een advertentie van BOL te plaatsen op de site van de vereniging. Elke aankoop die dan via de site van de vereniging wordt gedaan levert dan geld op. Dit kan tot 8% van de aanschafwaarde oplopen, afhankelijk van het product dat wordt aangeschaft. Automatisch worden de inkomsten overgemaakt naar de rekening die wordt beheerd door de penningmeester. Je hebt er echt geen omkijken naar. Wil je er een aardig bedrag mee verdienen, dan moet je natuurlijk wel zoveel mogelijk mensen bewegen om altijd via de site van de vereniging aankopen bij BOL te doen. Dit vergt natuurlijk wel wat inspanning, maar dan is het ook extra leuk om te zien dat het ook echt wat oplevert.

1. Meld je aan bij BOL

Meld je aan bij het partnerprogramma van BOL en gebruik een algemeen toegankelijk mailadres van de vereniging. Ga naar deze site en vul jouw gegevens is. Aanmelden is gratis. Baat het niet dan schaadt het dus ook niet. Je krijgt vervolgens een mail om de aanvraag te bevestigen. Als je dit hebt gedaan wordt jouw site beoordeeld door BOL. Binnen 1-2 dagen ontvang je een bevestiging van acceptatie en heb je toegang tot het programma. Als je rare content op de site van de vereniging hebt, dan kun je ’t lidmaatschap natuurlijk wel vergeten want BOL wil niet geassocieerd worden met rariteiten. Hier kun je naar een promotiefilmpje kijken.

2. Plaats een advertentie van BOL

Nu je bent geaccepteerd, heb je toegang tot het programma en kun je inloggen in een portal om advertenties op te halen.

Er zijn verschillende opties. Je kunt tekstlinks plaatsen, banners, bestellijsten, product links of een zoek widget. Het gaat er natuurlijk om, om zoveel mogelijk mensen te bewegen via de site van de vereniging te kopen. Je moet daarom ook een aantrekkelijke advertentie plaatsen op een locatie die wordt gezien. Hieronder een voorbeeld van een banner uit de categorie algemeen. Click er maar eens op en zie wat er gebeurt.

Miljoenen artikelen

Deze banner is geplaatst door het kopiĆ«ren van een scriptje in deze webpagina. Super eenvoudig ! Weet je niet hoe dit moet, vraag ’t dan aan de webmaster van de vereniging. Je kunt ook specifieke banners plaatsen op bepaalde gelegenheden, zoals moederdag, vaderdag, etc.

3. Geld ontvangen

BOL maakt het geld automatisch over naar het rekening nummer van de vereniging. Alleen wanneer er meer dan 10 euro is verdiend. Je kunt bijhouden wat de inkomsten zijn in een mooi dashboard!

Wil je meer weten over affiliate marketing, lees dan onze reeks hierover.

Comments are closed.