Extra inkomsten met Daisycon

Wil je weten hoe je daadwerkelijk geld kan verdienen met Daisycon? Lees dan dit artikel waarin stapsgewijs wordt uitgelegd wat je moet doen. Wij gaan je uitleggen hoe de vereniging een banner kan plaatsen voor de aankoop. Van feestartikelen als voorbeeld. Interesse? lees dan verder!

Je doet aan affiliate marketing

In een eerdere blog hebben wij uitgelegd wat affiliate marketing is. Er wordt een advertentie geplaatst op de site en wanneer iemand op de advertentie klikt, of een aankoop doet van betreffende adverteerder, dan krijgt de vereniging een vergoeding. In feite wordt je beloond omdat je advertentieruimte beschikbaar stelt en of wanneer er via de site van de vereniging een aankoop wordt gedaan.

Je maakt gebruik van een platform

Daisycon is een affiliate marketing platform waar adverteerders (de bedrijven) en publishers (jij dus) bijeenkomen. Zo kun je makkelijk adverteerders zoeken die bij jouw vereniging passen en hun advertenties plaatsen, door het kopiƫren en plakken van een scriptje in de website. Kind kan de was doen. Als je de volgende 6 stappen doorloopt dan ben je in business om extra inkomen te krijgen.

Meld je aan bij Daisycon

Meld je aan op het platform als publisher en geef je op als webshop eigenaar. Jij krijgt nu toegang tot het platform van Daisycon. Hiervoor moet je eerst een link in jouw mail bevestigen. Wanneer je inlogt kun je in een handige tool de inkomsten bekijken in een dashboard en een adverteerder uitzoeken en bepalen welke advertenties jij wilt plaatsen.

Kijk hier het filmpje met alle stappen…

Koppel jouw website

De website van de vereniging moet nu worden gevalideerd met een metatag. Dit is een beetje ingewikkeld wel, maar de webmaster weet vast hoe dat moet. Wij hebben een bestandje op onze website geplaatst zodat Daisycon onze website technisch herkend en de aankopen kunnen worden gevolgd. Hier vind je de link met meer achtergrond informatie.

Daisycon controleert

Daisycon gaat binnen 2 werkdagen bepalen of jouw site voldoet. Qua inhoud moet het wel voldoen aan bepaalde criteria. In ons geval duurde het een paar uur.

Zoek een campagne uit

Nu moet er een campagne worden gezocht. Op de site vind je alle beschikbare campagnes. Zoek een campagne die bij jouw site past. En lees altijd de voorwaarden.

Daisycon campagnes

Voor de campagne moet je je aanmelden. Daarna gaat de adverteerder ook kijken op jouw site of hij vindt dat de campagne is toegestaan. Goedkeuring laat over het algemeen ook maar even op zicht wachten.

Haal materiaal op

Als de adverteerde het OKE heeft gegeven dan haal je vervolgens het marketing materiaal op in de tool. Dit zijn banners van verschillende omvang. Kijk wat het beste past bij de website van de vereniging en de doelgroep.

Het materiaal wordt in de vorm van HTML code beschikbaar gesteld. Kun je makkelijk copy en pasten..

Plak de tekst in een pagina

Als je wilt dat mensen gebruik maken van de advertentie en daadwerkelijk aankopen doen, plak dan de HTML code in de pagina die vaak wordt bezocht. Het moet natuurlijk wel opvallen!

Hieronder een voorbeeld van een advertentie van Partyshop.nl. Wij hebben ons daarvoor bij Daisycon bij Partyshop.nl als publisher aangemeld. Appeltje eitje.

Meld je gratis aan bij Daisycon

Meld je nu aan bij Daisycon en wordt een publisher voor de vereniging. Klik op deze banner. Geen maandelijkse kosten!

Comments are closed.