100+ ideeën om geld in te zamelen

Wij hebben geprobeerd in een overzicht meer dan 100 ideeën op te sommen. Om meer geld voor de vereniging in te zamelen. Ideeën die wij zelf hebben bedacht, of konden vinden op het internet. Sommige ideeën zijn hopelijk helemaal nieuw voor je. Een aantal zijn niet heel creatief. Toch hebben wij ze hieronder maar neergezet. Wij gaan de lijst bijhouden.

Wil je tellen? Bespaar je de moeite! Het zijn er nu nog niet meer dan 100 :-). Maar help ons alsjeblieft de 100+ te halen en zet jouw creatieve geest in voor en goed doel: help een vereniging!

Onze eigen ranking

Op basis van ons boerenverstand, hebben we een indeling gemaak. Van ‘snel en veel’ geld inzamelen naar ‘niet snel, maar wel veel geld inzamelen’.

1. Snel van start en veel geld

2. Snel van start, minder geld

3. Geen snelle start, wel veel geld

Het is natuurlijk niet altijd duidelijk in welke categorie een idee valt. Wij hebben er echt geen wetenschappelijke studie van gemaakt. Als jij een ander idee hebt, laat het ons weten door een reactie achter te laten.

1. Snel van start en veel geld inzamelen

Affiliate marketing, geld verdienen aan advertenties. Je moet ‘t 1x inrichten en dan kun je er altijd lol van hebben. Geen gedoe met de logistiek van bonnenboekjes, afgedankte spullen voor een rommelmarkt of gedoe in de keuken om pannenkoeken te bakken voor een paar euro.

Daarnaast kun je ook super snel geld inzamelen met crowdfunding. Maak gebruik van een bestaand platform en je kunt snel aan de slag.

Onze blog over Affiate Marketing

AFFILIATE MARKETING VOOR VERENIGINGEN

Al zoekende naar een leuke nieuwe inkomstenbron voor een vereniging op internet kwamen wij terecht in de wondere wereld van de affiliate marketing. Lees snel verder als jij wilt weten hoe je hiermee voor de vereniging wat kan verdienen. Zonder al te veel gedoe en zonder verplichting!

Tip: lees onze blog over hoe je leden motiveert om iets te kopen voor je vereniging. Goede communicatie is super belangrijk!

KOPEN VOOR DE CLUB

Wij hebben in diverse posts aandacht besteed aan affiliate marketing. Daarmee kan de vereniging extra geld verdienen. Het werkt simpel. De vereniging plaatst 1 of meerdere advertenties op de eigen website of gebruikt een speciale actiepagina. Als er via deze advertenties iets wordt gekocht, dan krijgt de vereniging een vergoeding die bestaat uit een percentage van het aankoopbedrag. Kopen voor de club levert geld op voor de vereniging. Lees verder

ADS TO SPORT VOOR EXTRA INKOMEN. ZONDER GEDOE!

Wij hebben een relatief nieuw affiliate marketing platform gevonden, Ads To Sport. Als je je aansluit kunnen adverteerders op de de site van de vereniging reclame maken. Hiervoor wordt een vergoeding uitbetaald aan Ads to Sport die 50% hiervan afdraagt aan de vereniging. Wil je meer weten hierover, lees dan even verder. Baat het niet, dan schaadt het niet. ’t Is echt een kleine moeite om zonder gedoe maandelijks extra inkomsten te krijgen.

VAN SPONSORKLIKJES NAAR EURO’S

Met Sponsorklikjes kun je als vereniging ook geld verdienen. De bezoekers aan jouw website krijgen toegang tot veel online webwinkels waar zijn in kunnen shoppen. De vereniging krijgt een commissie en de shopper betaalt niets extra. Geïnteresseerd? Vast wel.. Lees dan verder.

EXTRA INKOMSTEN MET BOL

Wij hebben onlangs een artikel geschreven over affiliate marketing en het gebruik van het platform van Daisycon. Als je wil weten hoe ’t nog makkelijker kan, lees dan hoe je als vereniging gebruik kan maken van het partner programma van BOL om zo extra inkomsten te genereren door het publiceren van advertenties van BOL. Interesse? Lees dan verder.

EXTRA INKOMSTEN MET DAISYCON

Wil je weten hoe je daadwerkelijk geld kan verdienen met Daisycon? Lees dan dit artikel waarin stapsgewijs wordt uitgelegd wat je moet doen. Wij gaan je uitleggen hoe de vereniging een banner kan plaatsen voor de aankoop. Van feestartikelen als voorbeeld. Wil je weten hoe? Lees dan verder!

Onze blog over Crowdfunding

7 ESSENTIELE TIPS VOOR EEN SUCCESVOLLE CROWDFUNDING CAMPAGNE

Crowdfunding is een populaire manier om financiële middelen te generen voor je stichting of verening. Het principe is eenvoudig: jij zet een project op één van de crowdfunding platforms en het publiek kan investeren en doneren. Maar hoe zet je nu een succesvolle crowdfunding campagne op? Wij hebben 7 essentiële tips op een rijtje gezet!

CROWDFUNDING VOOR VERENIGINGEN

In dit artikel lees je (bijna..) alles over crowdfunding. Wat is het? Wat kan ik er mee en wat kost het? Wij zijn op onderzoek uitgegaan en hebben geprobeerd om ‘t op een rijtje te zetten.

Was wel even een dingetje, want er is heel veel te vinden over dit onderwerp en het is ook vaak niet relevant voor een vereniging vinden wij. Conclusie: je kunt gebruik maken van crowdfundingplatformen om geld op te halen, maar het is nogal kostbaar en er zijn wellicht andere mogelijkheden. Maar oordeel vooral zelf…

GEEF AAN DE VERENIGING MET GEEF

In 1 van onze eerste posts hebben wij geschreven over crowdfunding. Crowdfunding is ook een manier om geld in te zamelen voor een goed doel. Om dit te kunnen doen, kun je je aanmelden bij een zogenaamd crowdfunding platform. ’t is best makkelijk om een actie op te zetten. Maar ga niet over 1 nacht ijs en kijk eerst even naar de kosten en de voorwaarden van zo’n platform. Wij hebben de proef op de som genomen met het platform Geef. Lees hier hoe makkelijk het is.

2. Snel van start, maar minder geld inzamelen

Hieronder vind je ideeën waarmee je super snel mee van start kunt, maar die relatief minder geld opleveren. Als je ’t vergelijkt met de ideeën uit de eerste categorie of laatste categorie.

NA 6 STAPPEN EXTRA INKOMSTEN MET GOOGLE ADSENSE

Tja, wie wil dat nu niet. Geld verdienen voor de vereniging. Dat kan makkelijk met Adsense van Google. De tegenhanger van Google Adwords. Hoe vaker er op een advertentie wordt geklikt hoe hoger de inkomsten. Het gebruik kost helemaal niets! Lees verder hoe je er gebruik van kan maken.

Met Adsense doe je ook aan affiliate marketing, maar verdien je niet zo veel als met de andere vormen.

Andere ideeën

Auto’s wassen, Organiseer een Bingo, Collectebus inzetten bij wedstrijden en evenementen, Entree heffen voor een evenement of Extra trainingen organiseren.

Drinken: verkoop koffie en thee langs de lijn.

Lege flessen inzamelen, Lootjes verkopen tijdens evenementen of Oud papier inzamelen.

3. Niet snel van start, maar veel geld inzamelen

Dit zijn ideeën waar je best veel voor moet doen, voordat je ermee aan de slag kunt. Maar als je dan eenmaal zo ver bent…. Dan kun je veel geld inzamelen.

ORGANISEER EEN HEITJE VOOR EEN KARWEITJE

Geld inzamelen kan op vele manieren. Zo kun je een crowdfunding actie opstarten of geld inzamelen door een rommelmarkt te organiseren. Mogelijkheden genoeg, maar voor elke actie geldt dat er tijd ingestoken moet worden. Vaak veel tijd. En naast eigen tijd heb je natuurlijk ook vrijwilligers nodig. Hoe kun je de leden inzetten om voor jouw vereniging geld in te zamelen ? Wat dacht je van ’t principe “een heitje voor een karweitje”? Lees verder

Heitje voor een karweitje

EEN MONEY MACHINE VOOR DE VERENIGING?

Een webshop kan veel geld opleveren voor de vereniging, mits je het goed aanpakt. Een plan is daarom essentieel. Een webshop kan veel geld opleveren voor de vereniging, mits je het goed aanpakt. Een plan is daarom essentieel. Lees verder voor onze tips.

EEN EIGEN WEBSHOP VOOR MEER INKOMSTEN

Wil je als vereniging meer inkomsten genereren dan alleen uit sponsoring dan is het wellicht handig om een eigen webshop te beginnen. Dit hoeft niet veel geld te kosten en veel kennis heb je ook niet nodig. Lees verder.

HOGE KORTING VOOR EEN VOLLERE CLUBKAS

Sponsoring levert voor de vereniging veel geld op, althans dat is de bedoeling. Toch? Sponsorgeld is vaak zelfs een noodzakelijke aanvulling voor de clubkas om de boekhouding sluitend te krijgen. Wil je weten hoe je een vollere clubkas kunt krijgen? Lees dan deze blog tot de cliffhanger. Misschien kun je er nog wat nuttige tips uit halen.

SHIRTJES VERKOPEN MET JOTFORM

In onze blog over Jotform is uitgelegd wat je zoal met JotForm kan doen. Zonder kosten. Hier vind je een voorbeeld van een  zomeractie voor een vereniging die een leuke bijdrage aan de clubkas oplevert. Het is een simpel bestelformulier gemaakt met JotForm om shirtjes te verkopen. Lees verder.

STEUN JOUW VERENIGING MET STEUN

Steun jouw vereniging met Steun. Je kunt makkelijk geld inzamelen voor de vereniging waarbij de donateur ook een leuk presentje krijgt in de vorm van kortingsbonnen. Geïnteresseerd? Lees dan verder.

80% NAAR DE VERENIGING MET DE GROTE CLUBACTIE

De Grote Clubactie is ook een actie die voor een vereniging voor behoorlijk wat inkomsten kan zorgen. Door de leden te bewegen om zoveel mogelijk loten te verkopen kan er al snel een aardig bedrag bijeen worden gebracht. Wil je weten hoe? Lees dan dit ultra korte bericht.

50% VOOR DE VERENIGING MET JANTJE BETON

Naast De Grote Club Actie kun je ook extra inkomsten krijgen uit de verkoop van loten voor Jantje Beton. De Grote Club Actie is vooral bedoeld om de clubkas van de vereniging te spekken door het verkopen van loten met het vooruitzicht van een mooie prijs. Dat geldt niet voor Jantje Beton. Lees verder.

IN 4 STAPPEN EXTRA INKOMSTEN MET BALTUS

Fundraising is natuurlijk heel belangrijk om extra inkomsten te krijgen. Zo kun je natuurlijk lootjes of oliebollen verkopen, maar je kunt ook aan Baltus denken. Een van onze vrijwilligers heeft hier positieve ervaringen mee. Lees hier hoe je in 4 stappen geld kunt verdienen met een originele actie.

Andere ideeën

Bordsponsoring of een Clinic organiseren en entree vragen

Club van 50 of 100. Leden kunnen lid worden van deze club door 50 of 100
euro in te leggen.

Eten: BBQ organiseren, pannenkoeken verkopen, oliebollenactie met oud en
nieuw, kerstbrood etc. Hier een paar extra voorbeelden.

Laat de leden zich sponsoren voor de nieuwjaarsduik, Sponsorloop organiseren, Vier de verjaardag van de vereniging om donaties in te zamelen, ClubkrassenGrote clubactie, Steun de vereniging met Steun of de sponsoring van de kleedkamers (sponsorbordje op elke deur)

Cartridges inzamelen, Jotform voor een verkoopactieOliebollenvet inzamelenEen webshop om te verkopen, Feestjes met entree, hoe creatief..

Uitdaging aangaan (Himalaya? Of de Mont Ventoux? 🙂 ) en je laten sponsoren voor het goede doel.

Vraag een subsidie aan bij de gemeente, Rommelmarkt organiseren: de vereniging zamelt spullen in en verkoopt dat.

Inzamelen van een verzameling en deze verkopen (bijvoorbeeld postzegels,
sigarenbandjes, oude ansichtkaarten, Donald Ducks en DE-punten)

Organiseer een veiling.

Puntenactie. Laat je sponsoren per punt dat er wordt gescoord, voorafgaand
aan de wedstrijd. Je kunt ook een ‘Toto’ organiseren voor het hele seizoen.

Mobieltjes inzamelen of sluit een deal met een restaurant. Als leden daar eten gaat 10% naar de club.

Help ons met jouw idee

Wij vinden het echt tof wanneer je een idee deelt met ons. Help jij ook mee?