100+ ideeën om geld in te zamelen

Wij hebben geprobeerd in een overzicht meer dan 100 ideeën op te sommen. Om meer geld voor de vereniging in te zamelen. Ideeën die wij zelf hebben bedacht, of konden vinden op het internet. Sommige ideeën zijn hopelijk helemaal nieuw voor je. Een aantal zijn niet heel creatief. Toch hebben wij ze hieronder maar neergezet. Wij gaan de lijst bijhouden.

Wil je tellen? Bespaar je de moeite! Het zijn er nu nog niet meer dan 100 :-). Maar help ons alsjeblieft de 100+ te halen en zet jouw creatieve geest in voor en goed doel: help een vereniging!

Onze eigen ranking!

Op basis van ons boerenverstand, hebben we een indeling gemaak. Van ‘snel en veel’ geld inzamelen naar ‘niet snel, maar wel veel geld inzamelen’.

Snel van start en veel geld inzamelen

Affiliate marketing, geld verdienen aan advertenties. Je moet ‘t 1x inrichten en dan kun je er altijd lol van hebben. Geen gedoe met de logistiek van bonnenboekjes, afgedankte spullen voor een rommelmarkt of gedoe in de keuken om pannenkoeken te bakken voor een paar euro.

Daarnaast kun je ook super snel geld inzamelen met crowdfunding. Maak gebruik van een bestaand platform en je kunt snel aan de slag. Check-out de ideeën hieronder.

Affiliate marketing

Advertentie plaatsen, klikjes verzamelen en geld incasseren. ’t Is echt niet zo moeilijk om te doen.

Al zoekende naar een leuke nieuwe inkomstenbron voor een vereniging op internet kwamen wij terecht in de wondere wereld van de affiliate marketing. Lees snel verder als jij wilt weten hoe je hiermee voor de vereniging wat kan verdienen. Zonder al te veel gedoe en zonder verplichting!

Wil je extra geld verdienen voor je vereniging? Dan is affiliate marketing een geweldige bron van extra inkomsten. Zo kunnen leden of andere geïnteresseerden iets kopen voor je club. Een ander voorbeeld is het partnerprogramma van BOL. Het liefst wil je dat zoveel mogelijk mensen iets voor je vereniging kopen. Maar hoe zorg je daarvoor? Lees onze voor meer info.

Wij hebben in diverse posts aandacht besteed aan affiliate marketing. Daarmee kan de vereniging extra geld verdienen. Het werkt simpel. De vereniging plaatst 1 of meerdere advertenties op de eigen website of gebruikt een speciale actiepagina. Als er via deze advertenties iets wordt gekocht, dan krijgt de vereniging een vergoeding die bestaat uit een percentage van het aankoopbedrag. Kopen voor de club levert geld op voor de vereniging. Lees verder

Wij hebben een relatief nieuw affiliate marketing platform gevonden, Ads To Sport. Als je je aansluit kunnen adverteerders op de de site van de vereniging reclame maken. Hiervoor wordt een vergoeding uitbetaald aan Ads to Sport die 50% hiervan afdraagt aan de vereniging. Wil je meer weten hierover, lees dan even verder. Baat het niet, dan schaadt het niet. ’t Is echt een kleine moeite om zonder gedoe maandelijks extra inkomsten te krijgen.

Met Sponsorklikjes kun je als vereniging ook geld verdienen. De bezoekers aan jouw website krijgen toegang tot veel online webwinkels waar zijn in kunnen shoppen. De vereniging krijgt een commissie en de shopper betaalt niets extra. Geïnteresseerd? Vast wel.. Lees dan verder.

Wij hebben onlangs een artikel geschreven over affiliate marketing en het gebruik van het platform van Daisycon. Als je wil weten hoe ’t nog makkelijker kan, lees dan hoe je als vereniging gebruik kan maken van het partner programma van BOL om zo extra inkomsten te genereren door het publiceren van advertenties van BOL. Interesse? Lees dan verder.

Er zijn maar 5 stappen nodig voordat ’t geld binnen komt.

Stap 1. Meld je aan bij een platform of direct bij de adverteeder(s).

Stap 2. Nu kun je advertenties (als affiliate) plaatsen op de site en geld gaan verdienen.

Stap 3. Communiceer nu naar de leden en verleid hen te kopen via de advertenties. Lees hieronder hoe!

Stap 4. Hierna moeten de bezoekers aan jouw site klikken op een advertentie en dan wat kopen op de site van de adverteerder.

Stap 5. De vereniging krijgt een percentage van het aankoopbedrag uitgekeerd door de adverteerder.

Conclusie: iemand die wat bestelt via de advertentie op jouw site doneert een deel van het aankoopbedrag aan de vereniging. Zonder dat het aankoopbedrag daardoor hoger wordt. Dit is dus gratis doneren voor de donateur.

Klik hier als je meer wilt weten

Er zijn maar 5 stappen nodig voordat ’t geld binnen komt.

Stap 1. Meld je aan bij een platform of direct bij de adverteeder(s).

Conclusie: iemand die wat besteld via de advertentie op jouw site doneert een deel van het aankoopbedrag aan de vereniging. Zonder dat het aankoopbedrag daardoor hoger wordt. Dit is dus gratis doneren voor de donateur.

Klik hier als je meer wilt weten

Wil je weten hoe je daadwerkelijk geld kan verdienen met Daisycon? Lees dan dit artikel waarin stapsgewijs wordt uitgelegd wat je moet doen. Wij gaan je uitleggen hoe de vereniging een banner kan plaatsen voor de aankoop. Van feestartikelen als voorbeeld. Wil je weten hoe? Lees dan verder!

Crowdfunding door 't krijgen van donaties

Als je gebruik maakt van een crowdfundingplatform dan kun je super snel aan de slag met ’t inzamelen van veel geld. Dit lukt alleen als je jouw leden kunt motiveren.

In dit artikel lees je (bijna..) alles over crowdfunding. Wat is het? Wat kan ik er mee en wat kost het? Wij zijn op onderzoek uitgegaan en hebben geprobeerd om ‘t op een rijtje te zetten.

Was wel even een dingetje, want er is heel veel te vinden over dit onderwerp en het is ook vaak niet relevant voor een vereniging vinden wij. Conclusie: je kunt gebruik maken van crowdfundingplatformen om geld op te halen, maar het is nogal kostbaar en er zijn wellicht andere mogelijkheden. Maar oordeel vooral zelf…

Crowdfunding is een populaire manier om financiële middelen te generen voor je stichting of verening. Het principe is eenvoudig: jij zet een project op één van de crowdfunding platforms en het publiek kan investeren en doneren. Maar hoe zet je nu een succesvolle crowdfunding campagne op? Wij hebben 7 essentiële tips op een rijtje gezet!

Een vereniging is vaak afhankelijk van financiële giften. Hiermee wordt onder meer het sportpark onderhouden, trainingsmaterialen van gekocht en andere attributen voor de club. Financiële giften zijn meestal afkomstig van de gemeente (bepaalde subsidies) of sponsoren. Zeker laatste zijn erg belangrijk voor plaatselijke verenigingen. Het komt vaak voor dat een club niet voldoende heeft aan sponsorgeld wanneer er plotseling extra uitgaves gedaan moeten worden.

Dit betekent dat je zelf creatief moet zijn om extra geld in het laatje te brengen. Met deze vier tips ben je in staat om snel een campagne op te zetten waarmee financiële middelen worden binnengehaald.

In 1 van onze eerste posts hebben wij geschreven over crowdfunding. Crowdfunding is ook een manier om geld in te zamelen voor een goed doel. Om dit te kunnen doen, kun je je aanmelden bij een zogenaamd crowdfunding platform. ’t is best makkelijk om een actie op te zetten. Maar ga niet over 1 nacht ijs en kijk eerst even naar de kosten en de voorwaarden van zo’n platform. Wij hebben de proef op de som genomen met het platform Geef. Lees hier hoe makkelijk het is.

In onze blog over sneller geld incasseren hebben wij aangegeven dat uit onderzoek is gebleken dat er 3x sneller wordt betaald als er gebruik wordt gemaakt van een persoonlijk berichtje en iDEAL. CoCollect maakt juist dit mogelijk.

CoCollect is een nieuw bedrijf dat met de allernieuwste betaaltechnologie het super makkelijk maakt om snel geld in te zamelen. Je maakt makkelijk een doel aan en kunt dan heel snel aan de slag met het inzamelen. Binnen zo’ 10 minuten. Echt waar, wij hebben het uitgeprobeerd. De meeste tijd ging zitten in het schrijven van een goede tekst die donateurs moet verleiden om te doneren. Wil je meer weten? Klik hier

Snel van start maar minder geld inzamelen

Hieronder vind je ideeën waarmee je super snel mee van start kunt, maar die relatief minder geld opleveren. Als je ’t vergelijkt met de ideeën uit de eerste categorie of laatste categorie.

Tja, wie wil dat nu niet. Geld verdienen voor de vereniging. Dat kan makkelijk met Adsense van Google. De tegenhanger van Google Adwords. Hoe vaker er op een advertentie wordt geklikt hoe hoger de inkomsten. Het gebruik kost helemaal niets! Lees verder hoe je er gebruik van kan maken.

Met Adsense doe je ook aan affiliate marketing, maar verdien je niet zo veel als met de andere vormen.

Auto’s wassen, Organiseer een Bingo, Collectebus inzetten bij wedstrijden en evenementen, Entree heffen voor een evenement of Extra trainingen organiseren.

Drinken: verkoop koffie en thee langs de lijn.

Lege flessen inzamelen, Lootjes verkopen tijdens evenementen of Oud papier inzamelen.

Langzame start maar veel geld inzamelen

Dit zijn ideeën waar je best veel voor moet doen, voordat je ermee aan de slag kunt. Maar als je dan eenmaal zo ver bent…. Dan kun je veel geld inzamelen.

Crowdfunding door te lenen

Een onderhandse lening kan wellicht ook een goede oplossing zijn om geld in te zamelen voor bijvoorbeeld de verbouwing van de kantine of de aanleg van een kunstgrasveld. Verzin het maar. Er zijn vaak genoeg plannen waarvoor nu geen geld beschikbaar is. Wel eens gedacht aan crowdfunding met een onderhandse lening?

Crowdfunding met het uitgeven van obligaties, waarbij de belastingdienst meebetaalt. Hoe mooi is dat. Sponsorvisie heeft iets ontwikkeld waarbij de leden een obligatielening afsluiten met de vereniging. De lening wordt dan gecombineerd met een periodieke gift die van de belasting aftrekbaar is. Hierdoor betaalt de fiscus mee aan de doelstelling die de vereniging wil realiseren.

De leden van de vereniging of anderen die graag rente willen krijgen op hun spaargeld vinden dit vast interessant. Ze moeten wel minimaal vijf jaar lang de periodieke rente en/of aflossing (gedeeltelijk) teruggeven aan de vereniging. Daardoor krijgt de vereniging de beschikking over geld, dat maar gedeeltelijk hoeft te worden terugbetaald. Wil je weten hoe dit werkt? Lees dan verder.

Acties om in te zamelen

De Grote Clubactie is ook een actie die voor een vereniging voor behoorlijk wat inkomsten kan zorgen. Door de leden te bewegen om zoveel mogelijk loten te verkopen kan er al snel een aardig bedrag bijeen worden gebracht. Wil je weten hoe? Lees dan dit ultra korte bericht.

Naast De Grote Club Actie kun je ook extra inkomsten krijgen uit de verkoop van loten voor Jantje Beton. De Grote Club Actie is vooral bedoeld om de clubkas van de vereniging te spekken door het verkopen van loten met het vooruitzicht van een mooie prijs. Dat geldt niet voor Jantje Beton. Lees verder.

Fundraising is natuurlijk heel belangrijk om extra inkomsten te krijgen. Zo kun je natuurlijk lootjes of oliebollen verkopen, maar je kunt ook aan Baltus denken. Een van onze vrijwilligers heeft hier positieve ervaringen mee. Lees hier hoe je in 4 stappen geld kunt verdienen met een originele actie.

In onze blog over Jotform is uitgelegd wat je zoal met JotForm kan doen. Zonder kosten. Hier vind je een voorbeeld van een zomeractie voor een vereniging die een leuke bijdrage aan de clubkas oplevert. Het is een simpel bestelformulier gemaakt met JotForm om shirtjes te verkopen. Lees verder.

Steun jouw vereniging met Steun. Je kunt makkelijk geld inzamelen voor de vereniging waarbij de donateur ook een leuk presentje krijgt in de vorm van kortingsbonnen. Geïnteresseerd? Lees dan verder.

Geld inzamelen voor je vereniging kan een goede oplossing zijn. Dit kan op verschillende manieren. In dit artikel geven wij zes tips om online succesvol geld in te zamelen voor jouw vereniging.

Een webshop voor de vereniging

Wil je als vereniging meer inkomsten genereren dan alleen uit sponsoring dan is het wellicht handig om een eigen webshop te beginnen. Dit hoeft niet veel geld te kosten en veel kennis heb je ook niet nodig. Lees verder.

Een webshop kan veel geld opleveren voor de vereniging, mits je het goed aanpakt. Een plan is daarom essentieel. Een webshop kan veel geld opleveren voor de vereniging, mits je het goed aanpakt. Een plan is daarom essentieel. Lees verder voor onze tips.

Andere ideeetjes

Geld inzamelen kan op vele manieren. Zo kun je een crowdfunding actie opstarten of geld inzamelen door een rommelmarkt te organiseren. Mogelijkheden genoeg, maar voor elke actie geldt dat er tijd ingestoken moet worden. Vaak veel tijd. En naast eigen tijd heb je natuurlijk ook vrijwilligers nodig. Hoe kun je de leden inzetten om voor jouw vereniging geld in te zamelen ? Wat dacht je van ’t principe “een heitje voor een karweitje”? Lees verder

Bordsponsoring of een Clinic organiseren en entree vragen

Club van 50 of 100. Leden kunnen lid worden van deze club door 50 of 100
euro in te leggen.

Eten: BBQ organiseren, pannenkoeken verkopen, oliebollenactie met oud en
nieuw, kerstbrood etc. Hier een paar extra voorbeelden.

Laat de leden zich sponsoren voor de nieuwjaarsduik, Sponsorloop organiseren, Vier de verjaardag van de vereniging om donaties in te zamelen, ClubkrassenGrote clubactie, Steun de vereniging met Steun of de sponsoring van de kleedkamers (sponsorbordje op elke deur)

Cartridges inzamelen, Jotform voor een verkoopactieOliebollenvet inzamelenEen webshop om te verkopen, Feestjes met entree, hoe creatief..

Uitdaging aangaan (Himalaya? Of de Mont Ventoux? 🙂 ) en je laten sponsoren voor het goede doel.

Vraag een subsidie aan bij de gemeente, Rommelmarkt organiseren: de vereniging zamelt spullen in en verkoopt dat.

Inzamelen van een verzameling en deze verkopen (bijvoorbeeld postzegels,
sigarenbandjes, oude ansichtkaarten, Donald Ducks en DE-punten)

Organiseer een veiling.

Puntenactie. Laat je sponsoren per punt dat er wordt gescoord, voorafgaand
aan de wedstrijd. Je kunt ook een ‘Toto’ organiseren voor het hele seizoen.

Mobieltjes inzamelen of sluit een deal met een restaurant. Als leden daar eten gaat 10% naar de club.

Sponsoring levert voor de vereniging veel geld op, althans dat is de bedoeling. Toch? Sponsorgeld is vaak zelfs een noodzakelijke aanvulling voor de clubkas om de boekhouding sluitend te krijgen. Wil je weten hoe je een vollere clubkas kunt krijgen? Lees dan deze blog tot de cliffhanger. Misschien kun je er nog wat nuttige tips uit halen.